niedziela, 14 czerwca 2015

Sernik kokosowy z frużeliną truskawkową

Strasznie dawno nic nie pisałam, bo niewiele piekłam. Odkąd zawitał w naszym domu pies, zwany Rudą Strzałą, mam mniej czasu, bo spacerujemy, spacerujemy... Ważne rocznice wymagają jednak konkretnego ciacha- moi rodzice obchodzili w tym tygodniu 38 rocznicę ślubu :) Postanowiłam upiec sernik, a że sezon truskawkowy w pełni, to wykombinowałam sernik kokosowy z frużeliną. Połączenie kokosu i truskawek zawsze się sprawdza i tym razem też mnie nie zawiodło. Pyszności wyszły i wciągnęliśmy sernik, aż miło :)



Składniki:
150 g maślanych ciastek
50 g wiórków kokosowych
2 łyżki miękkiego masła

1 kg sera zmielonego trzykrotnie
1 puszka mleka kokosowego
szklanka cukru pudru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
4 jajka

350 g truskawek
3 łyżki brązowego cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki wody

Ciasteczka pokruszyć na proszek, wymieszać z wiórkami i masłem. Wyłożyć papierem do pieczenia dno tortownicy o średnicy 22 cm, wysypać na nie pokruszone ciastka, rozprowadzić na całej powierzchni, "przyklepać".

Ser umieścić w misie miksera, dodać mleko kokosowe i cukier i ucierać do powstania jednolitej masy. Dodać mąki, a na samym końcu pojedynczo jajka, krótko miksując po każdym. Wylać na ciasteczkowy spód.

Piekarnik rozgrzać do 180°C. Na dnie umieścić keksówkę z wrzątkiem. Włożyć sernik i piec przez 15 minut. Następnie zmniejszyć temperaturę do 150°C i piec kolejne 90 minut. Studzić w uchylonym piekarniku, potem schłodzić przez kilka godzin w lodówce.

W międzyczasie zrobić frużelinę: truskawki pokroić na kawałki i dusić chwilę na małym ogniu, aż puszczą sok. Dodać cukier i gotować, aż się rozpuści. Mąkę ziemniaczaną rozpuścić w 1/2 szklanki wody, wlać do gotujących się truskawek, energicznie wymieszać i zagotować. Ostudzić. Podawać ze schłodzonym sernikiem. Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz