niedziela, 26 kwietnia 2015

Babka majonezowo- adwokatowa

Na Wielkanoc musiała być babka. Spodobał mi się przepis Ewy na babkę  adwokatową, ale postanowiłam ją nieco urozmaicić. Skoro to Wielkanoc to i jajka, skoro jajka to i majonez, więc czemu nie babka majonezowa??? Nie żebym sama wpadła na taki pomysł, skradłam go ze strony Winiary. Połączenie okazało się rewelacyjne :), a lukier adwokatowy  cudownie dopełnia całości. Uwierzcie – rozkosz dla podniebienia. Nie tylko wielkanocnie.




Składniki na ciasto:
5 łyżek majonezu dekoracyjnego (Winiary)
125g mąki pszennej
125g mąki ziemniaczanej
220 g cukru pudru
1 szklanka likieru jajecznego (adwokat)  
5  jajek
2 łyżeczki proszku do pieczenia  
5 kropli aromatu pomarańczowego
1 łyżka masła do  wysmarowania formy  
1 łyżeczka mąki pszennej do obsypania formy

Składniki na lukier:
150 g cukier puder
6 łyżek likier jajeczny (adwokat)

Sposób przygotowania
Mąki z proszkiem do pieczenia przesiać do miski, dodać cukier puder i pozostałe składniki. Miksować na najwyższych obrotach 2-3 minuty.
Formę keksówkę (35cm x 12), ja wykorzystałam  formę babkową z kominem o średnicy 24 cm, posmarować masłem i posypać mąką.
Przelać ciasto do formy i wstawić do piekarnika nagrzanego do 175°C. Piecz 60 minut.
Przygotować  lukier:
cukier puder utrzeć z likierem jajecznym.
Wyjąć z piekarnika i pozostawić na 5 minut w formie, następnie wyjąć babkę i ją polukrować.
Smacznego. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz