środa, 22 lipca 2015

Czekoladowe ciasto z cukinią II

Rok temu na blogu pojawiło się już jedno ciasto z cukinią, ale w moim zeszycie z przepisami znalazłam inną recepturę i postanowiłam ją wypróbować. Lubię ciasta z warzywami, bo są wilgotne, a dzieciom przemycam to, co nie wzbudza ich zachwytu- tym razem cukinię :)
Skoro są wakacje, mam więcej czasu (i nadmiar cukinii na działce) i w poniedziałkowy poranek machnęłam wieeelką blachę czekoladowego ciacha. Połowa jeszcze ciepła powędrowała z córcią do koleżanki i domu pełnego dzieci, reszta spotkała się z uznaniem domowników. Przepis jest prosty, wszystko się miesza, wylewa i wkłada do piekarnika- warto spróbować!



Składniki (na małą blaszkę- ja piekłam z podwójnej porcji )

3 jajka
250 g cukru
cukier waniliowy
1 szklanka oleju
350 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki ciemnego kakao
50 g orzechów włoskich, drobno posiekanych
1,5 łyżeczki cynamonu
400 g cukinii startej na tarce o grubych oczkach

Piekarnik rozgrzać do temperatury 170°C.

Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puszysta pianę mikserem. Stale miksując dolewać cienką strużką olej. Następnie dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia, kakao i cynamon i delikatnie wymieszać łyżką. Na koniec dodać orzechy i cukinię, wymieszać.

Ciasto wylać na natłuszczoną blachę i piec ok. 60 minut do tzw. suchego patyczka.




Z dziećmi i dla dzieci

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz