niedziela, 19 lipca 2015

Clafoutis z czereśniami



 Znalazłam w  gazecie przepis na Clafoutis  z czereśniami. Spodobał mi się na tyle, że postanowiłam zrobić. Smakuje trochę jak pudding i jest tak samo prosty do przygotowania. Po wystudzeniu lubi  lekko opaść, wówczas wygląda jak tradycyjna tarta z owocami ,  nie mniej jest również pyszna na zimno jak i na ciepło. Clafoutis to bardzo lekki i mokry francuski deser, w sam raz na lato. 

Składniki :
 50 dag czereśni
15 dag mąki
3 jajka
200 ml śmietanki 12%
10 dag cukru
2    łyżki masła
2–3 łyżki brandy lub rumu
1 łyżka cukru waniliowego
2-3 łyżki tartej bułki
szczypta soli
Do dekoracji użyłam prażonych płatów migdałowych i cukru pudru

Sposób wykonania:
Czereśnie umyj, osusz, wydryluj. Przełóż do miski, podsyp łyżką cukru, skrop brandy, lekko przemieszaj i odstaw, aby puściły sok.
Do miski przesiej mąkę, dodaj resztę cukru, cukier waniliowy i szczyptę soli. Jajka ubij na jednolitą, gładką masę, dodaj do mąki, dokładnie wymieszaj. Na koniec dolej śmietankę i ponownie wymieszaj.
Płaską formę na tartę o średnicy 24 cm wysmaruj masłem i oprósz bułką tartą. Na dnie formy ułóż czereśnie. Zalej przygotowanym ciastem.( ja swoją podpiekłam ok. 10 min i  na wierzch posypałam uprażone migdały)
Wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni. Piecz 35–40 minut.( do tzw. suchego patyczka)
Po upieczeniu wyjmij ciasto z piekarnika i odstaw do przestudzenia.
Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz