niedziela, 24 sierpnia 2014

Czekoladowe ciasto z cukinią

Pewnie wielu z Was zna ten przepis, bo pochodzi z najbardziej popularnego bloga Moje Wypieki. Ja spotkałam się z nim całkiem niedawno- koleżanka przyniosła ciacho jako niespodziankę w pewną sierpniową niedzielę. Potem już poszło szybko- syn Stanisław spróbował i stwierdził, że ciasto jest pychaa. Mocno czekoladowe, wilgotne dzięki dodatkowi cukinii, puszyste... Nie miałam wyjścia, musiałam szybko upiec w domu, ledwo udało mi się zrobić zdjęcia. Młody wtrząchnął samodzielnie pół blaszki. Coś czuję, że nie będzie to jednorazowy wypiek... Cukinii u nas dostatek, więc problemu nie będzie :) 




Składniki:

  • 115 g miękkiego masła
  • pół szklanki oleju
  • 250 g drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 duże jajka
  • pół szklanki kwaśnej gęstej śmietany lub jogurtu naturalnego
  • 300 g mąki pszennej
  • 60 g kakao
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (niekoniecznie)
  • 2 szklanki cukinii startej na tarce o dużych oczkach (około 340 g)
  • 60 g gorzkich chipsów czekoladowych lub posiekanej gorzkiej czekolady


Masło zmiksować na puszystą masę i ciągle miksując, powoli wlewać olej. Kolejno dodawać:  cukier, wanilię, sodę, proszek do pieczenia, sól, jajka. 

Dodawać mąkę na przemian ze śmietaną, cały czas miksując, następnie kakao i kawę.  Na koniec dodać cukinię i czekoladę, wymieszać łyżką.

Blaszkę o wymiarach 22 x 33 cm lub podobną wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć ciasto, wyrównać. Piec w temperaturze 160°C przez 35-45 minut do tzw. "suchego patyczka". Po ostudzeniu można nałożyć polewę czekoladową. Smacznego!

Z dziećmi i dla dzieci 2014

4 komentarze:

  1. Z cukinią ciasta jeszcze nie jadłam, pięknie wygląda.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba skorzystam z tego przepisu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie moge sie za to ciasto zabrac!
    Wisi w moich 'do wyprobowania' juz ze trzy lata!
    Chyba wreszcie bede musiala - z czystej ciekawosci...
    :)
    Jest mi bardzo milo, ze bierzesz udzial w akcji dziecinnej na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń