wtorek, 15 lipca 2014

Kruche ciasto migdałowe z jagodami

Jeszcze nic w tym roku nie upiekłam z jagodami!!! Jak to możliwe? Zaczęłam przeszukiwać stare gazetki, zeszyciki i znalazłam nareszcie coś, co mnie zainteresowało. W broszurce z 2006 roku pod tytułem "Ciasta z owocami" odkryłam co najmniej kilka przepisów, które mam zamiar wypróbować. Połączenie migdałów i jagód wydało mi się ciekawe, niezbyt czasochłonne, w sam raz na niedzielny podwieczorek. Okazało się trafionym wyborem: ciasto jest bardzo kruche, migdały dobrze wyczuwalne, a jagody w polewie śmietanowo- jajecznej wilgotne i delikatne.



Składniki na ciasto:
250 g masła
250 g mąki
250 g mielonych migdałów
150 g cukru
1 jajko
1 łyżeczka cynamonu

Składniki na polewę:
3 jajka
100 ml jogurtu
100 ml kwaśnej śmietany
2-3 łyżki cukru

Ponadto:
250 g jagód

Wymieszać mąkę z mielonymi migdałami, cukrem i cynamonem. Dodać posiekane zimne masło i jajko. Szybko zagnieść kruche ciasto, uformować kulę i włożyć na godzinę do lodówki.
Blachę o wymiarach 20 x 30 cm wysmarować tłuszczem, wyłożyć na spód 2/3 ciasta. Na cieście ułożyć warstwę umytych i dokładnie osuszonych jagód.
Składniki polewy wymieszać i wylać na jagody. Pozostałą część ciasta rozwałkować i pokroić na paski o szerokości 1,5 cm. Ułożyć z nich kratkę na owocach.
Piec około 50 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 200°C.




Jagodowe lato

1 komentarz:

  1. Cudownie się prezentuje :) Prawdziwa pychota z jagodami!
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń