poniedziałek, 28 lipca 2014

Sorbet jagodowo- truskawkowy

Dostałam od córki foremki do lodów, więc teraz kwitnie ich produkcja ...
Prosty i szybki sposób na małe co nieco na upały. No, może nie do końca szybki, bo małą chwilkę  zajmuje mi przecieranie musu, ale jak komuś pesteczki z owoców nie przeszkadzają może je zostawić.
Korzystając z tego przepisu, można zrobić dowolne lody. Robiłam już i arbuzowe i malinowe, ale rozeszły się tak szybko, że ze zrobieniem zdjęcia jakoś nie zdążyłam.


Składniki na ok 10 lodów :
  • ok 500 g  owoców ( w dowolnej proporcji jagód do truskawek )
  • 4-5 łyżek cukru
  • 1/3 szkl  śmietany kremówki 30%
  • 1/2 szkl dowolnego soku ( u mnie ananasowy )
  • sok z połówki limonki lub cytryny
Owoce zagotowujemy z sokiem i cukrem. Po wystudzeniu  przecieramy przez sitko, aby w musie nie było pestek.Dodajemy wyciśnięty sok z limonki.  Ubijamy ze śmietaną i przelewamy do foremek. Zamrażamy ok 4-5 godzin.

Akcja lodowa 2014 Z dziećmi i dla dzieci 2014

3 komentarze:

  1. Cudny mają kolor, musiał być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz widze, ze warto by bylo w takie foremki zainwestowac!
    :)
    Jest mi bardzo milo, ze bierzesz udzial w akcji dziecinnej na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń