piątek, 25 lipca 2014

Tarta jagodowo-budyniowa pod bezą

Na porannych zakupach przemówiły do mnie jagody... Więc zabrałam trochę do domu.
 Przetrzepałam wszystkie swoje przepisy i suma summarum wyszło 3 w 1. Każda część ciasta pochodzi z innego przepisu, ale połączenie jakie mi wyszło, przerosło moje oczekiwania. Kruchy spód jest bez cukru, budyń lekko słodkawy, kwaskowe jagody i  słodka beza - genialne połączenie. Muszę liczyć na to, że nikt nie przyjdzie - będzie więcej dla mnie :)




 Ciasto kruche:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 kostki zimnego masła
  • 2 żółtka
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
 Krem budyniowy
  • 1/2 l mleka
  • 3 łyżki cukru
  • 1 budyń waniliowy
  • 3 żółtka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
   Beza
  •  5 białek
  • 15 dkg cukru pudru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej

oraz ok 40 dkg jagód


1. Kruche ciasto. Z podanych składników zagnieść ciasto i wstawić na 1/2 godz do lodówki. Po upływie czasu wylepić ciastem (wysmarowaną tłuszczem) formę do tart, przykryć papierem i obciążyć z góry np. fasolą, zapiec ok. 20 min w 180 stopniach.
2. 400ml mleka zagotować z cukrem.
3. W pozostałej ilości mleka mieszać żółtka z mąką ziemniaczaną i budyniem.
4. Do gotującego się mleka wlewać mieszankę żółtek i mąki i energicznie mieszać. Krem po chwili zacznie przypominać gęsty budyń. Gotować jeszcze chwilę, po czym zestawić z ognia.
6. Jeszcze ciepły krem wyłożyć  na tartę, rozsmarować równomiernie na całej powierzchni i posypać obficie jagodami.
7. Na wierzchu szprycą robimy rozetki bezowe.
8. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na max.10 minut, po czym zmniejszyć temperaturę do 120 stopni i zapiekać(suszyć) jeszcze 20-30 minut.



Smacznego!





1 komentarz: